The Habit Mind

Je met zelfliefde en zelfacceptatie naar jezelf kijkt en voor jezelf zorgt.


Je waarde niet gebaseerd is op de mening van anderen.


Je gedachten en emoties je leven niet bepalen.


Je je doelen bereikt zonder aan jezelf te twijfelen en te vertrouwen in het proces.


Je veerkrachtig kan omgaan met moeilijke of stressvolle situaties uit je privé, werk -of schoolleven.


Je bent wie je écht wilt zijn en de verwachtingen van anderen loslaat.


Self awareness & taking control of your mindset


In dit traject leggen we de focus op mindset, belemmerende gedachten en overtuigingen die jouw gevoelens en emoties bepalen. We zoeken naar hun oorsprong. Je leert om afstand te nemen door jezelf de tijd te geven om te reflecteren. Je leert om de controle terug te nemen door bewust te worden van bepaald gewoontegedrag en de keuzes die je kan maken om met meer zelfliefde en veerkracht je leven te leiden. 

WAT ZAL JE BEREIKEN? 


  • Bewustzijn over negatief zelfbeeld en niet-helpende denk -en gedragspatronen.
  • Vastberadenheid om je verleden je leven niet te laten bepalen.
  • Je kruipt uit de slachtofferrol en beseft dat je aan het stuur zit van je verandering.
  • Meer vertrouwen en geloof in je eigen groei.
  • Just being a mindful queen.


  • Hoelang? 1 - 2 maand traject


  • Wat? Op maat coaching en 2 op maat gemaakte werkboeken 


  • Waar? Coaching in de praktijk te Hoeselt, online of wandelcoaching 


  • Prijs/ sessie? 80 euro/ sessie. 1 tot 1,5 uur per sessie met werkboek na sessie 1 en 2. Gratis online intake (30 min).


  • 10% studentenkorting ALTIJD.


Habit hacking & defining the best version of yourself


In dit traject gaan we nog een stap verder en leggen we de focus op het copingsgedrag dat is ontstaan vanuit jouw gedachten en overtuigingen. Je leert om gewoontes te hacken door voor jezelf scherp te krijgen wie je wilt zijn en welke gewoontes of gedragingen die persoon dan uitvoert om dat leven te leiden. Alles draait om het afleren van oude gedragingen die je niet meer verder helpen en aanleren van nieuwe gedragingen.

WAT ZAL JE BEREIKEN? 


  • Je breekt met het copingsgedrag dat ervoor heeft gezorgd dat je leeft met een negatief zelfbeeld, weinig zelfvertrouwen en faalangst. 
  • Je weet wie je wil zijn en eigenlijk altijd al was vooraleer je rekening begon te houden met de meningen en behoeften van anderen.
  • Meer zelfliefde en bewustzijn over je sterktes, meer ruimte voor fouten, gevoelens en kwetsbaarheden.
  • Just being a self loving woman with some new behaviours.


  • Hoelang? 2 - 3 maand traject


  • Wat? Op maat coaching, oefeningen en tussentijdse feedback


  • Waar? Coaching in de praktijk te Hoeselt, online of wandelcoaching


  • Prijs/ sessie? 77 euro/ sessie. 1 tot 1,5 uur per sessie met werkboek na sessie sessie 1, 2, 3 en 4. Gratis online intake (30 min).


  • 10% studentenkorting ALTIJD.



Habit building & being the best version of yourself


In dit traject bouwen we verder op de gedragingen en gewoonten die bijdragen aan de persoon die je wil worden. Je leert om die persoon nu ook te zijn. Je bent haar. En ook dit zorgt voor uitdagingen zoals terugval naar oude patronen. We werken hier sterk op je veerkracht en ultieme zelfacceptatie. Je kijkt met zelfliefde naar de persoon die je was, de persoon die je bent en de persoon die je aan het worden bent.

WAT ZAL JE BEREIKEN? 


  • Je nieuwe gedragingen zijn nu je gewoonten geworden.
  • Zelfvertrouwen krijgt zoveelste boost omdat je steeds weer klaarstaat voor jezelf.
  • Je bent de persoon die je gaandeweg verloren bent en nog veel meer dan dat.
  • Je zet grenzen voor jezelf en anderen.
  • Je bent veerkrachtig en laat terugval je niet afremmen. 
  • Just being a transformed, resilient queen met meer zelfbewustzijn, zelfliefde en veerkracht!


  • Hoelang? 5 - 6 maand traject


  • Wat? Op maat coaching, oefeningen en 4 op maat gemaakte werkboeken


  • Waar? Coaching in de praktijk te Hoeselt, online of wandelcoaching 


  • Prijs/ sessie? 73 euro/ sessie. 1 tot 1,5 uur per sessie met werkboek na sessie 1 t.e.m. 7. Gratis online intake (30 min)


  • 10% studentenkorting ALTIJD.

FAQ: Voor welk traject moet ik nu kiezen?


Wel, dat hangt af van de focus die je wilt leggen en het resultaat dat je wil bereiken. De trajecten bouwen voort op elkaar, dat wil zeggen dat als je kiest voor het traject "anders gewoon" we ook altijd zullen werken in de eerste sessies op anders denken en doen. We kunnen niet anders gewoon worden zonder eerst onze gedachten -en gedragspatronen aan te pakken. Anders leren denken is altijd het startpunt.

Plan hier de eerste intake*

*Helemaal gratis

*No strings attached

 
 
 
 
 

Wat houdt ons tegen in het leven? Angst. We hebben twee grote angsten in ons leven: de angst om niet goed genoeg te zijn en de angst om niet geliefd te zijn. Al onze twijfels, onzekerheden en verlangens zijn terug te brengen op één van deze primaire angsten. Wat dan bijvoorbeeld met faalangst? Dit is uiteraard evengoed een "angst", maar weet dat dit een secundaire angst is. De primaire angst is de angst om niet goed genoeg te zijn door het falen. Faalangst op zichzelf aanpakken kan niet zonder ook de primaire angst van "niet goed genoeg te zijn" aan te pakken.

90% van ons gedrag is onbewust en gebaseerd op een heleboel zintuigelijk onzichtbare data zoals gedachten, normen, waarden, overtuigingen, zelfbeeld, persoonlijkheid, etc. Je leeft je leven al 20? 25? 30? jaar? Elke dag krijgt je brein meer en meer data binnen en probeert het aansluiting te zoeken bij de software die al bestaat. Het zoekt bevestiging van hetgeen het al weet. Coaching helpt hier om even uit het brein te stappen en vanop een afstand met mij te kijken naar de data zodat je er bewuster van kan worden en kan kiezen om bepaalde data in de prullenbak te zetten.


Een bestand in de prullenbak zetten is nog niet genoeg om de data te verwijderen van de cloud... De cloud is er altijd en data zal dus altijd wel ergens opgeslagen blijven. Zo werkt het ook in ons brein... We hebben voldoende nieuwe data nodig die ook nieuw gedrag zal aansturen zodanig dat we geen beroep meer moeten doen op die oude data. Andere gedachten en overtuigingen = andere gedragingen en gewoonten = een andere realiteit.

Heb je een doel voor ogen? Jezelf gewoonten aanleren is de manier om je doelen te bereiken. Gewoonten maken ruimte vrij in ons brein om na te denken over complexere problemen. Geweldig principe maar het staat natuurlijk los van hoe "goed" of hoe "slecht" een gewoonte is om je uiteindelijke doelen te bereiken. Ons brein maakt gewoonten van gedragingen en gedachten, that's it. Het denkt niet na over hoezeer de gewoonte je ook echt vooruit helpt naar je doel.


Wil je echt gedragsverandering tot stand brengen? Dan is na de eerste stap in coaching inderdaad "bewustwording". Daarna is er coaching nodig in wie je wilt zijn als persoon. Wat is jouw identiteit? Waar wil je voor staan? Starten vanuit je identiteit is noodzakelijk om doelen te bereiken. Veel te vaak starten we vanuit wat we willen bereiken en niet vanuit wie we willen worden... We kunnen de output niet veranderen als we niet inzetten op de input. Ik verzeker je, de output zal veranderen als we de input veranderen en matchen met de persoon die je wilt zijn. 

Ik zie mezelf als supporter op een estafette loop voor vrouwen. Ik supporter voor je team. Je team bestaat uit drie vrouwen (normaal 4 in estafette, I know, work with me here). Eén vrouw die start, één vrouw in het midden en één vrouw die de laatste sprint trekt voor je team. Jullie staan achter elkaar op de baan klaar om de eerste te laten vertrekken bij het startschot.


Reality check: je team van drie ben jij. Drie keer jij. Drie versies van jezelf. Elke versie van jezelf is nodig om te winnen. Kijk eens welke afstand je als eerste renner al hebt afgelegd. Alle ups en downs die je al hebt gekend van jongs af aan. Alle onzekerheden en angsten over dat je de eindmeet niet zou halen. De blessures onderweg voordat je de stok goed en wel kon doorgeven aan de tweede renner.


De tweede renner is de versie van jezelf die weer is gegroeid en klaar om de volgende sprint te trekken. In de tweede sprint neem ik mijn rol als supporter heel serieus en moedig ik je aan. Ik vraag je na te denken over de lessen uit de eerste sprint. Hoe kan je hieruit leren, groeien en nog beter worden? Hoe kan je genieten van dat moment? Nog belangrijker: wat wil je meegeven aan de derde renner?


De derde renner is de versie van jezelf die de finish haalt. Wat moet zij doen en denken om vol trots over de eindstreep te lopen? Als supporter roep ik vanuit het publiek deze dingen naar je op de momenten dat ik zie dat het even moeilijk wordt. Je pikt zelf de draad weer op en weet waar je voor gaat.


Aan het einde van de estafette komen jullie alle drie samen aan de finish, omhelzen jullie en zijn jullie trots op elkaar ondanks alle obstakels onderweg. De één had de ander nodig. Jij bent de drie renners. Ik ben de duizenden supporters. Samen winnen we de sprint.